Wednesday, August 8, 2012

review tudung - qiss bidasari

Saya paham untuk pengantin pengantin bertudung, isu pemilihan tudung memang boleh buat pening kepala, sama ada dari sudut pemilihan tudung, ataupun warna tudung.
Ada setengah org memang anti habis habisan dengan tudung awning. Nasihat saya, jgn mudah terasa hati dengan apa yang orang cakap. Kita yang kenal diri kita sendiri. Tgk gambar gambar lama, mana yang sesuai dengan bentuk muka kita. Baru baru ni masa ke india, saya ada pakai tudung lilit, untuk gambar di depan taj mahal bersama CM. Moment itu amat penting bagi saya, mengabadikan kenangan cinta kami di hadapan monumen lambang cinta . tudung lilit nie, kadang kadang ade bad tudung day. TUDUNG SAYA SENGET!!!!!! gambar close up tak perfect.  sedih..... dahla saya ade plan nak guna gambar tu utk deco mase wedding saya.
Kemudian masa convo saya pakai tudung awning. Saya rasa muka saya nampak sesuai dengan tudung awning. dan lebih senang nak maintain. Terus saya buat keputusan, untuk tunang, nikah n sanding saya nak pakai tudung awning.  yes.... saya tahu, untuk setengah org, tudung awning ni macam errrr,,,, takde sense of fashion?????  a few designers bile saya cakap saya nak pakai tudung awning.... ade yang muke berubah... n kate, u taknak try yang mcm ni macam ni ker???
tapi saya tetap dengan pendirian saya, sebab saya tau ape yang sesuai, ape yang tidak sesuai.

Untuk cari tudung awning yang masuk dengan muka tak senang ok, Saya dapat tau pasal tudung qiss bidasari ni melalui b2b punya blog juga. Saya terpaut hati melihat hasil kerja yang cantik n elegant. saya mahukan awning yang kecik, material yang nampak exclusive tapi simple, dan masuk dengan bentuk muka. Semua criteria ni ade pada tudung qiss bidasari. Kak fida guna material chiffon, jadi, bila kita lilit ke belakang, gelombang nampak cantik beralun. Saya taknak tudung yang terlampau complex, sampai nampak berserabut masa hari berlangsung nanti. Lagi satu, saya tak mahu masukkan tudung ke dalam baju, saya rasa nampak macam tercekik, dan kalau boleh, taknak tudung inner saya tu nampak line kat tengah (kebanyakkan tudung awning ada line tengah bawah leher kan).

Deal dengan kak fida amat senang, Saya contact kak fida ikut email, lepas tu call kak fida. Saya cume kata, saya nak beadings yang simple. kemuadian saya bagi tau kak fida contoh contoh design yang kak fida pernah buat utk previous customer yang saya suka. tu jer. Kemudian saya postkan contoh kain chiffon putih and kain baju songket saya, supaya kak fida dapat carik warna yang sesuai. Tudung putih takde masalah, senang je nak carik chiffon putih.

Tapi untuk songket hijau saya................. ya allah, susah yang amat!!!!!!! Kak fida 2 kali pegi jakel carik kain. Tak jumpe warna yang sesuai!!!. Rico pun gi kedai kain tolong carikkan material, masih tak jumpe!!! saya dan ibu pakai belasah try beli kain chiffon hijau... tapi bile tgk dekat baju, tak masuk pulak......
Kemudian kak fida cadangkan warna gold, tapi macam ragu ragu sebab tak nampak kain tu.... akhirnya saya dan ibu pergi euro moda shah alam, carik warna coklat yang masuk. Sekali bila saya tujukkan kain dekat kak fida, rupanya sebijik sama dengan material yang kak fida pilihkan untuk saya. dah siap pun tudung tu, tinggal tambah manik jer... masa tu, tinggal lagi seminggu kot nak majlis..... hahha, cuak ok.


 tudung nikah yang kak fida buat.

 tudung reception saya.  Saya mintak combination warna gold, hitam n grey. supaya masuk dengan veil saya. Alhamdulillah, sesuai dengan baju saya. mula mula risau, takut caca marba.


nampak cantik terbentuk kan???? puas hati! Nak pakai pun senang jer, macam tudung biasa, tudung nie senang nak adjust ikut muka sebab kite sendiri yang taruk pin mase pakai.

Jadi pada sapa sapa yang berminat, boleh tgk hasil kerja kak fida di blog n fb.
terima kasih banyak banyak kak fida, hasilkan tudung yang cantik

4 comments:

Bidasari said...

Tq dear... U look georgeous sgt... Happy ya alhamdulillah... U sgt2 x cerewet.. So Its very nice to work with u Tq angin ya... Anytime do drop by ya... Muahs hugs and kisses...

lady syaliz said...

thank you kak fida. ok, nanti kalau saya balik langat n free, teringin jugak nek facial kat saloon akak.

Unknown said...

akk...mse bj putih tu akk nnpk cantik sgt ...sweeettt...bj tmpah ke kak? makeup? dr sue cantik ke?

lady syaliz said...

baju tempah dik, tempah from rico rinaldi, makeup from anna ismail, akak ade buat review dah.... link anna pun ade kot kat review tu. =)