Friday, August 3, 2012

review baju nikah by rico rinaldi


material: chiffon
Malas mahu cakap banyak. boleh baca entry ini and ini
mari layan gambar saja. =).  semua gambar cdt to afnan omar...

 beadings yang membuak buak bak kata rico rinaldi. but i rase macam just nice je kan.... kan? kan?

 Mula mula adek saya kate macam tak siap je ade lebih lipat lipat tu, bile i bagi tau Rico, dia cakap its a statement, kalau mase majlis u ade org cakap tak cantik, i potong jari i... hahaha... ok, jari Rico selamat, takde org cakap buruk.
i mintak detailings ditambah di tangan, penting ok.... cube tgk gambar bawah... gambar salam, gambar cincin... kalau kat tngan kosong.... tak nampak berseri kan



drape tepi yang saya tetap berkeras mintak supaya rico usahakan walaupun design dah bertukar dari rancangan asal. owh, saya tak menyesal dengan keputusan saya....  =) . Macam bentuk cili kan batu batu tu? Nasib baik ikut cakap ibu suruh buat beadings macam tu, saya perasan dekat gambar, beadings cili tu la yang menonjol.... yang putih tu macam tenggelam.


 my simple veil..... but i love it!!!!


Rico was nice enough bagi saya pinjam manik manik kat tudung tu.... pada mulanya veil tu macam plain sgt, jadi saya request nak tambah bling bling... pinkan je kat veil. =)


happy!!! dapat baju idaman. Thank you Rico for coming up with such a nice baju!!! 
Baju reception kene tunggu la ye... gambar tak dapat lagi. Baju reception songket hijau inspired by baju kawan vivy yusuf tapi tak berapa menjadi kerana tak jumpe kaler yang same. Tapi saya tetap sukakannya. Baju reception saya lebih simple kalau nak dibandingkan dengan baju nikah. (mungkin juga baju nikah saya lebih mahal-Rico ckp i spend too much for my baju nikah, tapi saya tetap juga dengan keputusan saya nak design macam ni). Alhamdulillah, untuk saya, baju ni just nice, tak lebih, tak kurang.

Untuk baju lelaki, saya mintak tolong Rico belikan kain, sebab saya takut nanti warna tak sama, Kemudian saya bagi je kat suami saya, CM yang pandai pandai carik tailor sendiri kat luar. I leave it to him, yang saya tau CM berbaju masa hari nikah- walaupun sebenarnya ada insiden cuak di mana, baju melayu ni hanya siap beberapa hari sebelum nikah, kedai tu tutup je beberapa hari, hahah kami dah cuak dah, takut uncle tukang jait dah meninggal, nasib baik beliau sebenarnya sihat walafiat.

18 comments:

Renee Meow said...

ur baju is gorgeous..! :) kudos to Rico..

lady syaliz said...

thank you renee. cdt to rico rinaldi =)

Anonymous said...

hi dear...love ur nikah outfit :) may i know what material u used for the outfit?? :)

lady syaliz said...

Rico guna plain chiffon, lepas tu he added the beadings.

lilyasha said...

cantik bleh tau x lining bju ni pkai kain pe

lady syaliz said...

Lining kain satin crepe. rico yg belikan

lilyasha said...

o.. Tq kongsi maklumat berguna ni :-)

Anonymous said...

salam kak syaliz... saya amik gambar ni letak kat sidebar and letak title 'dream dress' tau. saya minta sgt dengan baju2 Rico. hope u don't mind. lagipun, saya lmbt lagi nak nikah inshaaAllah.. hahaha..

lady syaliz said...

no prob, ambil je gambar... =), baju rico memang simple jer, hihi, rico selalu pening sebab saya yang mintak over over...

thebubbleblower said...
This comment has been removed by a blog administrator.
thebubbleblower said...

tumpang tanya, berapa harga baju ni ya? berminat juga nak tempah wedding dress dgn rico rinaldi, tapi don't know whether it's within my budget :)

thebubbleblower said...
This comment has been removed by a blog administrator.
lady syaliz said...

i cakap kat rico, my budget rm 3500 untuk 2 baju. so he adjusted accordingly

azie said...

bj nikah ni & bj sanding?

lady syaliz said...

yerp, nikah and sanding perempuan, termasuk kain, tapi ni harga 2011. not sure sekarang berapa, tapi baru baru i tgk rico ade keluarkan design baru, design beadings amat cantik.... lain dari yang lama, tapi lebih cantik..drolll

Unknown said...

veil tue guna kain apa ek kak???saya minat la..cantik

lady syaliz said...

material chiffon

Unknown said...

Cantikknyee...akak nak tny tudung tu beli kat ne or custom made..simple but sweet