Thursday, August 16, 2012

selamat hari raya

selamat hari raya semua!!!!!
 kepada b2b post raya... good luck!!! mesti gementar kan?
tapi inilah masa yang sesuai nak edarkan kad raya kepada saudara mara.
Jadi, jgn lupa dalam kesibukan mengisi duit dalam sampul raya masukkan juga kad jemputan ke sampul surat. (ehem, tapi nak kawen bajet sure ketat punye.... hihihi, i pun pernah mengalami situasi yg sama, mase nak kawen memang kedekut kemain lg)

ok, saya excited sebenarnya nak menyambut raya dengan suami, walaupun dengan jadual kerja yang sadis.... =(.

ok, saya hanya dapat cuti pada raya pertama sahaja. kemuadian raya kedua dah keje
and hari sabtu pun masih kerja sampai pukul 6 ptg... yelah... syukur la dah dapat cuti, dari tak dapat cuti langsung.... lagila menyedihkan,

so, untuk raya kali ini, saya akan pulang ke batu pahat pada malam raya, kemudian sembahyang raya di kampung..... dalam pukul 3 ptg shoot balik ke seremban semula, sebab hari isnin 6 pagi dah keje.
CM plak, lepas hantar saya kerja terus pulang ke pahang, jadi isnin malam saya tido sengsorang..... sob sob..

Saya excited nak beraya bersama suami di kampung saya. selama 8 tahun, asal raya jer... saling telefon telefon, sebab belum kawen, so kenela raya asing asing kan.... Masa tu saya sedih sgt..... sebab saya rasa hari raya kita patutnya ada bersama org yg tersayang.... tapi org yang saya sayang takda depan mata... Tapi sekarang dah kawen!! jadi pagi pagi boleh salam salam suami..... waaahh... tak sabarnya nak tunggu moment tu.
Lagi satu, sebelum asal pulang ke kampung saja, kiteorg akan tidur bersepah sepah... saya akan pakai belasah tidor kat sofa yang kosong, tapi kan sekarang dah kawen, kat manela kami nak merempat kan... haha, pastu boleh ke tido peluk peluk.... (ngeh ngeh ngeh,,, awkward di situ, mestila takleh peluk peluk di khalayak umum kan?)

harap harap dapat makan masakan nenek saya yang special di pagi raya.

itu sahaja yang buat saya teruja- pengalaman beraya dengan suami. Tak ada baju baru, Tak ada tudung baru, Tak ada hand bag baru, tak ada kasut baru..
saya tak prepare semua tu sebab saya taknak sedih, saya takut nanti tak dapat cuti raya... semalam masa pulang rumah ibu, saya pakai bawak jer mana mana baru kurung yang cantik, saya sauk sekali tudung nikah... ahaha pastu bawak sekali jubah putih masa katam quran.... agak agak pakai jubah putih tu buat semayang raya pelik tak?????? belasah je la.. dah takde baju raya, nak buat camne. takkan nak pakai baju Rico yang beadings membuak sepuluh kilometer dah nampak tu????? no no no.

selamat hari raya semua. Semoga raya anda akan bermakna bersama yang tersayang!

No comments: