Sunday, July 31, 2011

ramadhan-syahdu

Salam ramadhan.
Ramadhan kali ini kuat sikit syahdunya. Saya gembira dengan kedatangan bulan penuh barakah ini. Semangat nak beramal. (Harap2 kekal sampai penghujung).

Saya tak tahu kenapa saya sedih sgt mengenangkan ini ramadhan terakhir saya sebagai org yang belum berkahwin. Sahur dan bukak puasa sesuka hati saya. Takda rasa tanggungjawab sediakan makan minum. Sahur air kosong atau nestum segera saja.

Saya tak nafikan, Walaupun tak sabar2 nak kawen, tapi saya sendiri sebenarnya sayang nak melepaskan status bujang saya. Hanya perlu jaga diri sendiri saja. Nanti dah kawen, kene jaga makan pakai suami. Walaupun saya kononnya nak jadi feminist, cakap semua tu bukan kerja org perempuan, semua kene buat sama2. Tapi jauh dalam hati, saya tahu, saya ada kemungkinan saya jadi isteri yang semua pun nak buatkan utk suami.

Lagi satu saya sedih sebab nanti saya dah tak exclusive untuk keluarga saya lagi, Kene bahagi masa untuk 2 keluarga. Tahun ni, saya raya di perantauan saja. Tapi Hari tu, Cm pun dah kluar ayat, mak die cakap ni thun last nak sedondon utk keluarga nanti, nanti bila CM dah kawen dengan saya, kami ade keluarga sendirik.

Ramadhan kali ni, saya nak memantapkan rohani, lagi2 nak jadi bini org dah kan, Owh, tadi saya kira2 kalau nak katam quran bulan ramadhan ni, baca 5 pages everytime lepas semayang.

Persiapan kawen pulak, depo OV n OP sudah hampir selesai, tinggal lagi sorang OP jer belum baya. Dah, nak stop kejap pasal kawen. Nak rehat. =)

No comments: