Monday, July 25, 2011

perangai tak berubah rubah

Saya perasan, saya ada satu perangai yang sejak akhir akhir ini semakin ketara.
argh... yang empunya diri ini pun sudah amat irritating dengan diri sendiri.
Saya adalah seorang yang bilamana saya impikan sesuatu, saya akan stick to what i want.
macam dah tetap hati sgt sgt la. Kalau dah itu yang aku nak.... Aku akan usaha jugak.
Usaha tu memang akan ada... Tapi yang sakit hatinya, bila tiba masa peringkat akhir, masa dah nak buat keputusan, ataupun masa keputusan dah dibuat, masa tulah, saya akan ragu2 n pikir semula,
padahal dah bertahun tahun saya memasang impian..... Impian yang bertahun tahun dibuat, bila tiba saat akhir, masa tulah aku buat pasal.

banyak kali dah jadi bende ni.

contoh satu, Dari sekolah dah pasang cita cita untuk dapat pekerjaan saya sekarang... liku liku jugak jalan, tapi saya tak kisah. saya usahakan jugak. Sekali bile dah dapat, saya macam erk...... asal aku rasa aku macam taknak ah... tapi semuanya dah terlambat. Saya macam lupa pada diri saya sepuluh tahun dulu, kalau tgk akak akak yang di tempat saya sekarang.. memang pandang dengan penuh admiration.

contoh 2, Dah bertahun dengan CM. Dari tahun 1 sibuk mintak kawen. Sekali lepas parents CM dtg... dah tercuak... macam betul ke nie, betul ke ni... Mengada ngada kan, ini impian bertahun, bila tiba peringkat akhir nak menggedik pulak takut takut.

contoh 3, Saya nak MUA itu jugak, walau call berkali tak angkat, Usaha jugak call dan call, semua channel aku guna, sms, FB, call hp. Yakin gila dah ni nak yang tu, Sekali bila bayar depo, datang dah perangai 2nd thought aku tu. GRRR!!!!

Photographer pun same, dah bertaun ko stalk hasil kerja die dan berangan rangan kan........ dah beremail habis habisan dan gedix2 kejar segala promotion, Dah nak finalize dah ni, datang lagi penyakit tu. Masa nak dapatkan something tu memang focus gile2. Tapi bila nak menjayakan tu.... Masa tulah saya pikir macam macam. Padahal, dah buat research semua sebelum tu, Yang lain semua saya tak pandang kalau itu yang saya nak sgt, Tapi kenapalah bile nak finalize mase tu saya pikir macam macam....

Saya paling takut nanti masa dah kawen, mase tulah saya rasa taknak kawen. Macam mana ni. Macam mana saya nak ubat penyakit ini?

*ini memang entry yang penuh kekusutan

No comments: