Sunday, July 17, 2011

photographer

dalam banyak2 perkara, saya paling paling paling pening bila fikirkan pasal photographer
saya rasa photographer amat amat amat penting
ada photographer yang menjadi idaman, tapi bile dapat quotation, aduh, macam tak mampu jer.
saya seorang yang sukakan gambar.
paling suka gambar yang ada rasa. Macam bila kite tgk jer gambar tu.... gambar tu macam bercerita.
photographer yang bagus memang ada style die sendiri.
haisy, memang harga menjadi halangan betulla. Ada jugak yang harga ok and saya boleh terima hasil kerja mereka. Macam tulah.... demi duit, pilihan kedua ketiga pun, terimalah seadanya.
Tapi, bila dah tgk banyak sgt gambar, saya memang jadi pening dan confuse....

kadang2 rasa macam dah berat hati nak pilih yang nie. Tapi saya macam tak berani nak letak depo tanpa jumpe sendiri photographer tu. Saya nak tgk sendiri quality album, saya nak rasa sendiri, saya dengan photog tu ade chemistry ke tak. Saya suke kalau photog tu dapat guide saya utk pose daripada biarkan saya sorang2. erk, pernah ada photo session, sejam jer pon, tapi seyes kering idea. lagi best kalau photog dapat guide saya. Tapi memandangkan keadaan saya sekarang, saya hanya dapat jumpe mereka selepas 2 bulan. Tapi.... bulan julai ni, byk betul yang buat promotions. Pening2..... Patut ambil risk letak depo utk keja promotions ke, patut tunggu betul2, jumpe betul2 bincang dengan dieorg, takpelah terlepas 20% 30% discount asalkan jumpe yang betul betul berkenan di hati. CM cakap, awak tu cerewet, saya cadangkan awak balik sini dulu and jumpe dieorg baru decide. Patut ikut cakap CM ker, biarla kalau photog idaman dah dibook org pun, itu maksudnya takda rezeki. maksudnya mungkin itu bukan bulan yang terbaik utk kita. Patutkah saya bersabar sehingga pulang ke malaysia??

keliru betul.

No comments: