Sunday, May 6, 2012

idea baju reception

Awalnya, saya tahu apa yang saya mahukan untuk baju nikah, tapi tidak untuk baju majlis resepsi. Yang saya tahu, hati saya tidak terpaut pada kebaya indonesia yang panjang yang menjadi pilihan ramai org. Mungkin kerana saya nie kecil molek, jadi, saya selalu rasa saya akan tenggelam dalam baju kebaya panjang ala indonesia itu. Memandangkan saya nie rendang sahaja(4 feet 9), saya perlukan baju yang tidak menutup kaki saya. (kononnya kalau baju tu singkat sikit, akan bagi ilusi kaki panjang dan tinggi, hahah, ini teori sendiri semata mata). Bile kite rase selesa, barulah confident melangkah.

bila tgk saja gambar baju zaza rekaan qudyn, terus terpaut hati.......


pic cdt to zaza

cantik kan??? Saya boleh nampak diri saya dalam baju ini. Ramping di pinggang and gelombang2 tu boleh tutup punggung saya yang disproportionate(ehem, read punggung lebar), and baju nie aras separuh peha, jadi akan lebih menampakkan bahagian kaki-ilusi kaki panjang-tinggi. Dahla saya memang sukakan warna grey.


ini pulak baju ayu raudah, gambar saya search di google, warna n cutting yang lebih kurang sama


n heed!! by sharifah kirana, Sapa tak kenal sharifah kirana yang mmg femes dgn fesyen baju kurung. Lagi satu saya suka material yang digunakan untuk tudung heed, nampak lembut dan kemas terletak.


Yang ni pulak ning baizura(gambar dari syok kahwin), tak sure sape perekanya. Saya suka leher cekak musang,



Dan ini rekaan zery zamry utk model kegemarannya, di inspirasikan dari kebaya pendek n lady gaga. Perhatikan bahagian kain kembang, saya tak pasti sesuai ke potongan tersebut untuk saya yang berkaki pendek nie. Elyana pun buat kain kembang




 Malam ni saya akan pergi untuk final fitting baju saya. =). Rasanya sudah berpuas hati dengan baju reception. cuma berdebar dengan outcome baju nikah.

Sape designer saya? esok saya reveal ok. I am happy with the outcome for my reception dress. Saya tunjukkan idea idea saya, and my designer berjaya masukkan new idea. =).

pada saya, baju saya, berpadanan dengan harga yang saya mampu bayar...(huhu, takkan la bayar ciput ko nak baju kalah scha al yahya kan?????). So, ukur baju di badan sendiri ye.

No comments: