Saturday, January 29, 2011

dewan vs rumah

Sebenarnya saya tak kisah majlis tu nak dibuat di rumah atau dewan.
my parents prefer untuk buat di dewan. Tak nak penat kata mereka. Agreed. But i tend to freak out bila imagine dewan bagaimana la dewan yang jadi pilihan mereka.Sekurang kurangnya nak la dewan yang menepati citarasa saya. Saya nak dewan nampak presentable di gambar2 kahwin saya. Taknakla nampak berlumut ataupun retak. No No No.
Pernah saya suarakan pendapat saya untuk buat majlis di putrajaya, sebab dewan kat sana cantik2, tapi ayah agak tak setuju, jauh katanya. Takla jauh sangat, setengah jam boleh sampai.

Tiba2 hari nie, lepas my parents pergi satu majlis kahwin di putra jaya, there r quite happy with the dewan. Kalau dewan tu yang jadi pilihan.... Alhamdulillah.... saya gembira! Sebab Saya rasa, lebih ramai kawan2 yang akan dapat datang kalau majlis tu bertempat di putrajaya.


pic cdt to kerja kahwin

Bila saya survey secara online agak puas hati jugakla dengan info yang saya dapat, sebab ade surau, senang org nak sembahyang. Kawasan untuk para tetamu berehat pun ada. Parking lot pun ade. Ini dewan sri melati. Dekat tingkat atas Dewan sri siantan. WLT buat majlis beliau kat dewan tu. Dewan sri siantan lebih besar, tapi ibu bapa saya lebih berminat dengan dewan sri melati. "kiteorg taknak dewan tingkat atas, susah nak naik tangge, lagipun nanti tak boleh berarak jauh2". Personally saya rase, berarak dari pintu dewan ke dalam pon dah ok. Parents saya nak berarak dari parking lot kot. Turutkan saje la, asalkan mereka gembira.

Memandangkan ade bebrapa dewan di tempat yang sama, ade kemungkinan beberapa majlis boleh berlaku secara serentak maka, tetamu boleh keliru mana satu majlis yang dijemput. Baru la saya paham kenapa setengah tuan rumah akan meletakkan gambar parents di bunting. Yelah, kadang2 tetamu yang dijemput hanya mengenali ibu bapa pengantin, bukannya pengantin.

Selama ni saya hanya bayangkan majlis di rumah saja. lebih senang untuk merancang sebab obviously im familiar with my hse. Siap dah bayangkan kat mana nak letak kemah semua. Buat majlis di rumah pada saya meriah. Cuma tetamu kene tahan panas la sebab takde aircond

Ni yang buat saya rase nak balik cepat2 untuk tengok sendiri dewan tu dan terus isi borang ini Lebih senang nak merancang concept majlis. Aduh, kenapa bile dapat tau parents saya tak kisah jika majlis dibuat di dewan nie, saya rase tema saya akan bertukar?

No comments: