Wednesday, December 30, 2009

nikah


antara banyak2 acara perkahwinan, saya amat particular pada majlis nikah
saya rase majlis nikah amat menyentuh perasaan
in fact, i think its the most beautiful part. biasanya yang attand majlis nikah, orang2 yang rapat kan, n macam kecil kecilan saja. i already have some ideas bout how my solemnization gonna b.
kalau boleh nak simple baju kurung, owh, i always adore chiffo, macam lembut ditiup bayu, setakat nie tak rase nak lace, sebab saya rase die nampak macam keras.




baju2 chiffon impian

lagi satu, amat pening bile pikir nak tudung yang macam mane, taktau la nak go for cekup keras ataupun tak, rasenyer kalau cekup keras nampak kemas, tapi seyes kene pili betul2 pada saya, tudung amat amat penting dan menentukan u akan nampak cantik ke tak
veil pulak tak tau yang macam mane masuk dengan tudung, yang jarang? chiffon?(tapi chiffon macam tak masuk la dengan tudung) suke dengan veil pendek, nampak classic, tapi yang panjang nampak ayu kan...(owh, habeslah, dah ade gambaran bahawa, saya akan ended up beli banyak tudung n tgk mane yang ok). saya rase tudung ain adek ikin nampak cantik mase nikah, die punye the whole set pon cantik. diana n zamarul pon nampak cantik juga



pasal make up pulak, kalau boleh yang nak lembut jer, untuk nikah taknak yang garang2, kalau ikutkan, untuk bertandang nak sue cantik, tapi kalau nikah dapat tiar zainal pon ok kan. tapi rasenyer i prefer perempuan, mebbe liza kot.

photographer... percaya tidak, kalau boleh untuk nikah nie yang saya nak invest paling banyak untuk photographer, jurugambar impian untuk nikah is syahrin aziz!!! sebab saya nak majlis nikah saya tu nampak macam fairytale, saya tahu setengah org tak suke dengan syahrin aziz pasal die punye editing mmg banyak, tapi thats what i want for my nikah, saya nak upacara tu seolah olah sebuah lukisan cinta dewa dewi. tapi kadang2 kalau lukisan nampak kaku sngat pulak, hurm.. kalau mampu ambil 2 jurugambar la, ambil udey ke... untuk yang effect lembut sikit kan... tapi saya juga suke sentuhan photoaura, die macam antara syahrin n lembut. kenapa saya amat particular pasal photographer untuk nikah, kerana, mase nie la penuh dengan emosi. itu ape yang saya rasakan la




hai... kalau ikut nafsu memang la banyak... tapi, nikah itself is such a beautiful event, no matter how much u spend on it, ciput ke banyak ke... ia tetap akan nampak cantik... kerana nikah adalah lafaz cinta dan sumpah setia yang agung, perjanjian seorang lelaki dihadapan tuhan, bahawa die telah menerima apa yang dipertanggungjawabkan, kalau tidak, masakan air mata iblis mengalir di saat anak adam melafazkan akad tersebut..

No comments: