Thursday, April 7, 2011

guest book corner

Saya selalu merasakan guest book corner adalah sungguh do able. Selepas surf surf dan cari idea, saya buat test run. kumpul bahan2 yang ade dan susun susun. Sekali bile dah siap, saya hanya mampu menggelakkan diri sendiri. BURUK!!!! hahahha. Apsal la tak secantik yang saya nampak kat wedding pictures!! =((. aah, mungkin gambar tu pop up sebab photographer pandai cari angle-itu pentingnya carik photographer terrer ye cik cik sekalian. Lagi satu, mungkin lampu lampu malap tu yang bagi pencahayaan romantic. Atau mungkin juga, tiada bunga sebagai penyeri. Saya tak pandai la menghias bunga, nampaknya, kena hire pakar la utk bunga bungaan. Ini gambar2 yang beri inspirasi, hahah, tapi bile try buat sendiri sungguhla tak jadi.


MEJA
Jeles dengan gambar nie, sebab ade typewriter lama dan buku buku lama. OK, untuk guest book corner, kita perlu sediakan meja. Kalau boleh, meja tu biar tinggi, supaya org tak terbongkok bongkok menulis. Saya pernah baca di blog xora yg berpendapat idea untuk meletakkan kerusi tak berapa bagus. Sebab people might end up duduk bersenang lenang sambil membaca catatan yang terdahulu. Akhirnya line menjadi panjang dan bile dah beratur lama, semangat utk menulis pun turun.

GUESTBOOK
saya lebih gemar ucapan2 tersebut ditulis dalam buku, dan bukannya kertas. Sebabnya saya risau kalau ditulis atas cebisan kertas, takut ada yang hilang. Tapi kalau anda ada byk masa dan seorang yang teliti, bolehla buat msg yang gantung2 kat ranting2 tu. Saya sukakan guestbook dalam bentuk coffee table album nie, sebab fungsinya 2 dalam 1. Saya akan rasa seronok tgk gambar, dan baca catitan para tetamu=). Tapi kalau takde modal, buku yang plain pun layan saja.



polaroid peeks!
B
estnyer kalau boleh letak polaroid peeks para tetamu. Tapi kene ambil kira soal modal dan...... kene lantik seorg petugas utk ambil gambar tersebut.


bekas2 kecil
Kalau saya memilih buku biasa saja, saya bercadang mahu letak confetti yang comel2 dalam bekas2 kecil, macam hearts shapes, stars, lips. Senangla org nak decorate page dieorg nanti.


vintage radio!
K
alau takda typewriter antik itu, kita boleh gantikan dengan radio lama! Ok, ibu saya ada satu, tapi taakuutnyer nak mintak! Barang kesayangan ibu itu. Heeee, Petugas yang menjaga meja guestbook ni kene pegang rotanla jawabnya, sapa yang main2 dengan radio nie kene sebat. hihi. Tapi kalau ibu tak bagi, takpela... biar kosong pun ok


vintage tricycle!
Saya dah beli satu tricycle nie semata mata nak letak atas guestbook table nanti. Tapi kalau takda, anda boleh sewa dari WLT weddings-saya ade letakkan alamatnya di gambar tersebut

Saya sukakan ranting kayu ini, Barula nampak tinggi sikit, dan senang org nak perasan, cdt to WLTweddings.

Walaupun mula2 rasa down hasil yang tak berseri langsung, tapi semangat naik baik bile saya jumpe blog sorang bride yang mase test run, guestbook corner die nampak biasa saje, tapi masa hari sebenar, nampak lebih berseri. Ada masa lagi utk mencuba.

2 comments:

lovelyadibah said...

wah!!cantik la idea2 nie!:)dba suka sangat!

btw,dba dh follow n link:) t dba reply email lady k!!:)hug**

lady syaliz said...

thanks diba for ur reply, hihi, kalau sewa from u barula dapat realisasikan polaroid peek nyer guestbook tu. will need some time nk tgk tnc tu. =)
p/s-bile contoh2 photobooth u nak keluar??? sedang menanti nie. "wink"