Wednesday, April 14, 2010

walimatul urus

ini saya dpt dari entry yang ditulis fyn jamal .
komen saya ditulis dgn warna merah

siapa yang kenal aku akan perasan yang aku tidak suka pergi ke majlis kahwin orang. andai kata betul2 hilang alasan, aku gagahkan juga. tapi biasanya, aku takkan ada. aku benci gila.
comment ini mungkin takde kene mengena dengan ape yg fyn tulis, cume kaitan dgn kes jemputan saja --> saya pon kadang tak tahu mahu ajak ramai org ke tak... saya rase ini satu dilemma yang biase dikalangan pengantin, tak dijemput nanti dibilang sombong, kalau jemput nanti tak semestinya dtg kan. sebenarnya saya selalu rase mungkin tak ramai yang akn dtg ke majlis saya, satu, mungkin sebab saya tak ramai sgt kawan, dan tidak pernah berkesempatan menghadiri mana mana kenduri kawin

sebab aku pergi ke majlis orang untuk menyaksikan indahnya cinta, serinya yang memancar satu semesta walau pun sekadar sehari semata2.
owh, yang ini saya setuju. wedding adalah amat amat beautiful.. cantik... indah. ingin saya kabarkan pada kalin di luar sana, saya betul2 mahu ucapkan tahniah kepada anda kerana berjaya disatukan!! kerana saya yang sudah 7 taun bersama dgn CM nie pon belum tentu berjaya. yess! pada saya lafaz aku terima nikahnya itu adalah satu lafaz sumpah cinta yang maha agung, bersaksikan tuhan!! saya tak tahu kenapa, lafaz cinta sebelum nikah seperti kurang meyakinkan.. maaf sekiranya anda kurang setuju dengan saya.


tapi yang ada:

1) perempuan2 yang sibuk dengan harga. berapa kos baju. berapa sewa kanopi. berapa persalinan. berapa hantaran. kenapa? kenapa kau sibuk? kenapa?
opppsyyy, maaf kalau saya antara yang begitu, tapi setakat nie tak pernah lagi kot, hahah sebab aku tak pernah attend kawan aku kawen la!!! ok, pernah pegi sekali... dan saya rase, anda amat berseri!!!setakat nie saya takla sibuk nak ambil tau mase attend majlis, sebab!!!! hahahahhaha SAYA SIBUK MELANTAK MAKAN!!!! owh yessss, kenduri anda akan mendapat pujian on the spot kalau makanan sedap!! tang tu jugak akn ckp byk kali sedap!!! sedap!! haaha, buruk lantak. ok... tapi yess... saya akan tanye kepada para blogger berapa harga n all, sebab pada pendapat saya, blogger nie tujuan dieorg bukak blog sebab nak berkongsi info sesama sendiri. tapi personally saya rase, agak kurang sopan la mase majlis tu jugak ko menyebok. ape yang paling penting, doakanlah kebahagian pengantin, dan terimalah kenduri itu seadanya, pnt tuan rumah buat persiapan

2) perempuan2 yang sibuk cerita tentang bekas kekasih lama pengantin. sama ada kasihan bekas kekasih itu ditinggalkan, atau betapa bekas kekasih itu sedang bergembira sakan. kenapa? kau peduli apa? kenapa?
again, saya sibuk makan dan... tak pernah pergi kenduri kawin rakan, so... tak tau..

3) perempuan2 yang berpermata berlian mengalahkan pengantin yang di singgahsana. bercantik2 tak apa, tapi sampai seolah2 hendak membuktikan sesuatu pada pengantin yang dia juga ada harga. kenapa? kau dapat apa? kenapa?
ehehe saya datang sebab nak makan, dan tiade brg kemas satu pon

4) perempuan2 yang pandang panas perempuan yang macam lelaki yang lebih suka lepak sama lelaki kat luar yang hisap tembakau sebab rimas dengan perempuan2 seperti di atas. kenapa? kalau nak join, mari ajelah, kenapa nak marah? kenapa?
ok, nie tatau ape nak comment, sebab selalunye sibuk kecek adik lelaki ataupun ibu supaya gi beratur tambah makanan!! HAHAHA

maaflah kalau saya macam merapu, hanya suka2 sahaja memberi comment, kadang2 saya sendiri menyoal diri, apa yang ingin dibuktikan dgn majlis kahwin??? sebenarnya... tiada apa yang mahu dibuktikan... <-- kan saya dah cakap.. saya pon tak tau lah sape yang sudi dtg ke majlis saya.. ia hanyalah sebuah majlis meraikan cita. itu sahaja, kalau saya mahu yang cantik2 di majlis saya, itu bukanlah niat utk menunjuk, tiada apa yang mahu dipamerkan... hanya mahu bercantik cantik untuk dikenang kenang di masa hadapn. saya mahu yang cantik cantik itu diabadikan dalam potret untuk ditatap dan tak luput dek zaman, itu sahaja. dan di dalam case saya... majlis pernikahan itu adalah sebagai hadiah untuk diri saya yang sudah bertahun tahun bersusah senang bersama CM, seperti graduation, majlis untuk meraikan susah payah belajar. tapi dlm case kawin, susah payah bercinta la. itu sahaja. kalau anda ke majlis saya, terima kasih kerana sama sama meraikan cinta saya, datangla dengan ikhlas dan doakanlah semoga cinta itu akan kekal abadi. sama sama kita mendoakan yang terbaik buat semua

3 comments:

Xora said...

sama! saya sibuk nak makan! nyums!! kadang2 perhatikan, line katerer mana yang paling sikit beratur. kalau dah amik yg kanan, nak tambah kena amik line kiri lak spaya org tak perasan :P

syaliz said...

xora - nikmat kan lauk kenduri yang sedap, mungkin majlis kahwin penuh keberkatan, tuan rumah ikhlas memberi, maka bertambah sedaplah rasanya.

Cheida_Mymee said...

haha ye pergi mkan konyang2.. snap gambo ngan pengantin n rakn2 lma itu jekk lain2.. whatever la.. ahaha tapi bg saya kenduri khwin tu bukan meraikan cinta sy dn sidia.. bukan retis pon nk rai2 hihi.. sbb bg saya sy buat kenduri untuk memberitahu org yang sy dah selamat mendirikan masjid agar terhindar dr fitnah org kalau kita nikh diam2 plak.. dn harap rakan2 yg hadir sekadar memeriahkn mjlis dn mendoakan ksjhteraan saya n kluarga :) hihihi pndpt je :)